جراح و متخصص زنان و زایمان

پیج اینستاگرام : dr.kiya@

هفته چندم بارداری هستم؟

1399/8/27 11:06
نویسنده : دکتر کیا
260 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان عزیزم سلام
یکی از سوالاتی که تمام خانم های باردار حداقل یکبار در طول مدت بارداری از پزشکشون پرسیدن این هست که من چند هفته هستم؟
معتبر ترین معیار برای تعیین سن بارداری، سونوگرافی ۳ماهه اول بارداری و همچنین اولین روز آخرین پریود (LMP) هست که در اولین ویزیت بارداری در پرونده شما یادداشت میشه.
گاهی پیش میاد که اختلاف تاریخ حساب شده بر اساس سونوگرافی ۳ ماهه اول با تاریخ حساب شده بر اساس اولین روز آخرین پریود (LMP) بیشتر از ۷ روز هست که این حالت در افرادی اتفاق میوفته که پریود های نامنظم داشتن یا تاریخ آخرین پریود رو به درستی به یاد ندارن.
در این موارد اگر اختلاف هفته ای که بر اساس سونوگرافی ۳ ماهه اول حساب میکنیم، با تاریخی که بر اساس اولین روز آخرین پریود (LMP) حساب میکنیم از ۷روز بیشتر باشه معیار اصلی برای تعیین سن بارداری سونوگرافی ۳ماهه اول هست و اگر این اختلاف کمتر از ۷روز باشه معیار اصلی، اولین روز آخرین پریود (LMP) هست.
و نکته آخر اینکه، سونوگرافی ۳ماهه سوم در اکثر موارد معیار مناسبی برای تعیین سن بارداری نیست.

امیدوارم تونسته باشم جواب سوال های دوستان عزیزم رو در مورد این موضوع بدم.
اگر این پست براتون مفید بوده اون رو برای سایر دوستانتون هم ارسال کنید.

هفته چندم بارداری هستم؟
هفته چندم بارداری هستم؟
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)