جراح و متخصص زنان و زایمان

پیج اینستاگرام : dr.kiya@

چگونه در برابر ویروس کرونا قوی شویم؟

1399/1/21 14:09
نویسنده : دکتر کیا
85 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان سلام.
هدف من از بیان این مطالب آگاه کردن همه دوستان هست. چون الان استرس بین مردم و خانم های باردار زیاده و علت بیشتر این استرس ها شنیدن اخبار ضد و نقیض از جاهای مختلف هست و این سردرگمی باعث افزایش استرس میشه.
پس هدف اصلی من کاهش استرس دوستانم و بالا بردن آگاهی اون ها هست.
دوستان عزیز روزانه تعداد زیادی ویروس و باکتری وارد بدن ما میشه که شدت بیماری زایی اونها متفاوت هست و سیستم ایمنی ما در برابر اونها واکنش نشون میده و با اونها مقابله میکنه. پس قدم اول این هست که بدنمون رو قوی کنیم. میوه و سبزیجات سالم و تمیز به وفور استفاده کنید. مواد پروتئینی مثل گوشت و حبوبات و مایعات فراوان استفاده کنید. ضمن اینکه موضوع رو جدی میگیرین و اصول ایمنی و بهداشتی رو رعایت میکنید از استرس دوری کنید چون خود استرس سیستم ایمنی رو ضعیف میکنه.
دوست عزیزی پرسیده بودن که این که گفتم همکاری همه لازم هست یعنی چی؟ عزیزان این ویروس جهش یافته هست و هنوز خیلی از ابعاد اون برای دانشمندان ناشناخته هست. اما چیزی که میدونیم این هست که سرایت سریع داره و فعلا تنها راه جلوگیری این هست که زنجیره ی انتقال رو بشکنیم. چجوری؟ بجز در مواقع اورژانس از منزل خارج نشیم و در مکان هایی که تجمع افراد وجود داره حضور پیدا نکنیم. مهمانی و سفر های غیر ضروری رو کنسل کنیم. افرادی که علامت دار هستن حتما از ماسک استفاده کنند و بهداشت دست رو بشدت رعایت کنند.
علایم این بیماری در خانم های باردار مثل سایر افراد هست ولی چون خانم های باردار آسیب پذیرتر از سایر افراد هستن باید بیشتر مراقب باشن. در تمام گروه های سنی از جمله کودکان هم امکان ابتلا وجود داره. خوشبختانه ۸۰ درصد موارد بهبودی کامل پیدا میکنن و فقط ۲ درصد مرگ و میر داره که آمار کمی هست ولی باید همه دست به دست هم بدیم و خودمون رو قوی کنیم تا همین ۲ درصد هم اتفاق نیوفته.
خانم های شیرده ضمن رعایت اصول بهداشتی به شیردهی ادامه بدن.
خانم های باردار با آرامش و رعایت اصول بهداشتی از لحظات شیرین بارداری لذت ببرن.
انشالله به زودی پاکی کشورمون و تمام دنیا از بیماری کرونا رو جشن میگیریم.
📍

چگونه در برابر ویروس کرونا قوی شویم؟
چگونه در برابر ویروس کرونا قوی شویم؟
پسندها (1)

نظرات (0)