جراح و متخصص زنان و زایمان

پیج اینستاگرام : dr.kiya@

در این روزهای کرونایی به حرف پزشک خود اعتماد کنید

1399/1/18 1:36
نویسنده : دکتر کیا
63 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان سلام
موضوع مهم و بعضا دردناکی که اخیرا اتفاق میوفته اینه که باتوجه به بحران کرونا و توصیه به موندن در منزل و عدم مراجعه غیر اورژانس به بیمارستانها که از توصیه های اکید ما هم بوده و هست، بعضی از دوستان باردار و حتی غیر باردار به قول ضرب المثل معروف، "از طرف دیگه بوم میوفتن".

چجوری؟🤔
مثلا دوست عزیزی، سابقه دو سزارین دارن و چند روزی درد زایمان داشتن ولی از ترس کرونا وقتی به بیمارستان مراجعه میکنن که رحم پاره شده و جنینشون از دست رفته و خودشون هم با سختی زیاد نجات پیدا میکنن.😟

یا دوست دیگه ای احتمال بارداری خارج رحمی براشون مطرح هست و درد شکم دارن ولی به بیمارستان مراجعه نمیکنن و درمان های خانگی رو استفاده میکنن و زمانی که پیش ما میان از شدت خونریزی داخلی در شوک هستن و شکمشون پرخون هست😯

دوستان عزیز ازتون خواهش میکنم زمانی که با من یا سایر همکارانم مشورت میکنید و میگیم که باید ویزیت اورژانسی بشین به حرفمون اعتماد کنید و با رعایت نکات کامل بهداشتی که در پست های قبلی هم توضیح دادم، به موقع مراجعه کنید. در غیر این صورت هم جان خودتون به خطر میوفته هم با دیر رسیدن به بیمارستان زحمت و سختی بیشتری به سیستم پزشکی وارد میشه.

این توصیه ها برای رفع استرس خانم های باردار و سایر دوستان، راهنمایی بیشتر و افزایش اعتماد به پزشک و کادر درمان در بیمارستانها و جلوگیری از درمانهای خانگی است.
مثلا دوست عزیزی به حدی استرس داشتند که از من پرسیدند "میشه سزارین رو تو خونه انجام بدیم؟" 📍
امیدوارم بزودی این روزهای کرونایی خاتمه پیدا کنه و وضعیت به حال عادی برگرده و همه در کنار هم به شادی ایام بگذرانیم. (چقدر شاعرانه و ادبی شد.🤣)

اگر احساس میکنید این متن برای شما مفید بوده اون رو به دوستانتون ارسال کنید.📍

در این روزهای کرونایی به حرف پزشک خود اعتماد کنید
در این روزهای کرونایی به حرف پزشک خود اعتماد کنید
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)