جراح و متخصص زنان و زایمان

پیج اینستاگرام : dr.kiya@

افت قلب جنین

1399/10/11 11:13
نویسنده : دکتر کیا
202 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان سلام.
یکی از مواردی که ممکنه حین زایمان طبیعی اتفاق بیفته افت قلب جنین هست و پزشک باید بلافاصله تصمیم بگیره و کارهای لازم رو انجام بده. سختی کار وقتی هست که چند مریض همزمان دچار افت قلب جنین بشن و لازم باشه با سرعت بالا کارهایی که باید رو انجام بدی. که این موضوع بارها برای من اتفاق افتاده.

یکی از خاطراتم در مورد افت قلب جنین، مربوط میشه به یکی از دوستان مامام.

فاطمه جان که از اول بارداری در جریان بارداریش بودم توی یکی از کشیک هام در ۳۶ هفتگی با درد زایمان و کیسه آب پاره مراجعه کرد و بستری شد و سیر زایمان طبیعیش شروع شد. قرار بود به خاطر یه عمل سزارین برم اتاق عمل و سعی کردم در آخرین لحظات قبل از عمل، برم بالا سرش.
درد زایمان داشت. وقتی حالشو پرسیدم با مهربونی همیشگیش گفت که خوبم خدا رو شکر. مانیتور قلب جنین رو نگاه کردم، قلب خوب بود و با خیال راحت رفتم سر سزارینی که داشتم.
تازه عمل رو شروع کرده بودم که همکار مامای دیگمون با سراسیمگی اومد و از افت قلب شدید جنین دوستمون خبر داد. سریع گفتم بیارینش اتاق عمل و برای سزارین آمادش کنید. قلبی که در حالت عادی باید ۱۲۰ تا ۱۵۰ تا بزنه حدود ۷۰ تا ۸۰ تا میزد.
وقتی داخل اتاق عمل رفتم بالا سرش، استرس زیادی داشت، بهش گفتم نگران نباش و توکلت به خدا باشه و اطمینان بهش دادم که در کنارش هستم و هر کاری از دستم بر بیاد براش انجام میدم.

فاطمه بی هوشی شد و به لطف خدا در کمتر از یک دقیقه بعد از بی هوشی،آقا امید به دنیا اومد و با صدای گریه ش، گریه همه ما رو هم درآورد.
همه حاضرین توی اتاق عمل فقط میگفتیم خدا رو شکر.
فاطمه جان هم علیرغم اینکه بی هوش بود ولی همچنان باهاش صحبت میکردیم و بهش می گفتیم حال پسر گلش خوبه و در نهایت در حالت بی هوشی، تماس پوستی امید عزیز و مادرش برقرار شد.

امیدوارم همه مادران باردار به سلامتی زایمان کنند و حس زیبای مادری رو تجربه کنند.

افت قلب جنین
افت قلب جنین
پسندها (3)

نظرات (0)