جراح و متخصص زنان و زایمان

پیج اینستاگرام : dr.kiya@

مادر باردار نیازمند تغذیه مناسب است

1399/3/26 10:30
نویسنده : دکتر کیا
96 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان سلام.
در ابتدا ازتون درخواست میکنم برای اینکه مطالب پیج دکتر کیا رو دوستان بیشتری مطالعه و استفاده کنند، این مطالب رو برای دوستان، آشنایان و کسانی که فکر می کنید این مطالب می تونه براشون مفید باشه، هم ارسال بفرمایید.

و اما بعد ... چند روز قبل توی اتاق عمل مشغول نوشتن پرونده آخرین بیمار بودم که با یک تلفن اورژانسی از اتاق زایمان در کمتر از ۵ دقیقه به همراه عزیزان اتاق عمل آماده عمل اورژانسی شدیم.
بیمار اورژانسی مون خانمی بودند باردار ۲۸ هفته با سابقه یک زایمان طبیعی که در گذشته برای کاهش وزن و لاغری، جراحی کاهش حجم معده انجام داده و ۴۰ تا ۵۰ کیلو گرم وزن کم کرده بودند. همین موضوع باعث ضعف شدید بدنی و کمبودهای تغذیه ای در ایشون شده بود و این مادر عزیز رو مستعد زایمان زودرس کرده بود و البته وزن جنین هم بسیار کم بود.
بلافاصله بعد از ورود به اتاق عمل بیمار رو معاینه کردم.
پاهای جنین به طور کامل وارد واژن شده بود که در نهایت با همکاری دوستان اتاق عمل و بی هوشی، عمل سریع شروع شد و نوزاد با کمترین علایم حیاتی به دنیا اومد.
دوستان عزیزم
بدن بعد از زایمان و مخصوصا بعد از ۳۰ سالگی نیازمند تغذیه مناسب بوده و لازم هست از ویتامین ها و پروتئین به میزان لازم استفاده بشه. خیلی دیدم خانم هایی که سزارین سوم یا چهارمشون هست ولی از شدت سوء تغذیه چیزی به اسم عضله براشون باقی نمونده و همه عضلاتشون تحلیل رفته در حالی که شاید اضافه وزن هم داشته باشند.
بنابراین خیلی بیشتر مراقب خودتون باشید و همچنین مراقب خانم های بارداری که ممکنه به لحاظ شرایط مالی از تغذیه مناسب محروم باشند.
📍
شما دوستان عزیزم با چه روش هایی مراقب سلامتی خودتون هستید؟ لطفا نظراتتون رو در کامنت ها برام بنویسید.
📍

مادر باردار نیازمند تغذیه مناسب است
مادر باردار نیازمند تغذیه مناسب است
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)